středa 21. prosince 2022

Dnes je 21. prosinec 2022 - První zimní den

 Nenechejte se rušit a pokračujte ve své oblíbené večerní zábavě: ve studiu vysoké matematiky, tzv. matematické analýzy.

V mládí mě to nezajímalo, ale nedávno jsem si koupil učebnici diferenciálního počtu (asi z roku 1960) pro nastávající studenty vysoké školy matematického směru. A je to počtení, obzváště pro starého dědka, který si už téměř nepamatuje, jak se jmenuje. 

Nyní si lámu hlavu, jakým způsobem se to učit, jaké postupy si vymyslet, jak to učivo zpřehlednit pro moje možnosti. Ta učebnice z roku 1960 je podle autora napsána na pomoc zájemcům pro usnadnění přechodu na vysokou školu. 

Napadlo mi, už když jsem tu knihu poprvé prolistoval, je-li to jen začátečnícká příprava na školu, co se tam pak učí po celá léta a jakými způsoby? Mamma mia!