Učebnici, která studenty baví a skutečně prý pomáhá při studiu matematiky. Student Marek Liška napsal matematickou učebnici pro středoškoláky. Ve stylu jak si vysvětlují žáci učivo mezi sebou. Jeho kniha vzbudila obrovský zájem. Prý už desítky škol podle ní vyučují. Marek Liška postupy vylepšoval podle toho, čemu v jeho postupech studenti nerozuměli. Také hodlá vydat s týmem stejně zapálených a nápaditých učebnice pro spolužáky z chemie a fyziky! Pokud chcete další infomace, zadejte heslo pro vyhledání : Napsal Matiku pro spolužáky.
Teď jsem si dal na chvilku pauzu, protože bych jinak pokračoval vztekle a vulgárně, díky tomu, co jsem zažil na vlastní kůži s učebnicemi svých dětí, když jsem jim (dětem) musel pomáhat s učením. Také jsem si zažil nepříčetné vzteky, když jsem se stal zaměstnancem ve firmě s nekompetentními vysokoškoláky ve vedení. Z určitých důvodů jsem nemohl z firmy odejít, takže jsem za pár korun měl na starosti činnosti v mnoha technických oborech, na které je třeba příslušné učňovské vzdělání, nebo středoškolské vzdělání. To ovšem vysokoškolští pakoňové nevěděli, protože nebyli z technického světa, takže to podle nich byla zřejmě činnost pro poloblbé. Abych neskončil v kriminálu, nakoupil jsem si za své - asi za pět až deset tisíc korun - odbornou literaturu z příslušných oborů a přestože se řada lidí těšila, že budu vyhozen pro neschopnost, byli vyhozeni někteří tito "těšiči", kteří dělali práce, které se dají dělat obrazně řečeno se zavřenýma očima, stále stejně, v jednom oboru.
Po celou dobu v této firmě jsem řešil závady a problémy z různých systémů, někdy to byly "příjemné" problémy, opakující se. Ovšem také se objevovaly problémy nečekané, neznámé, které se mi podařilo řešit jenom díky důkladně nastudovaným základům těch různých oborů a nastudování a dodržování příslušných předpisů bezpečnosti práce. Takže jsem nikoho neposlal předčasně na pravdu boží ani nezmrzačil a nezmrzačil jsem také ani sebe. Nedošlo k výbuchům, požárům a ani k únikům plynů.
Proč o tom píšu?
Protože k proniknutí do základů nějakého oboru je zapotřebí u nás spousta materiálů, knih, brožur, návodů, kvalitních firemních letáků, vysokoškolských materiálů. Materiály jsou psané pro zasvěcené, takže je třeba hromada materiálů k objasnění nějaké prkotiny. Všude je jenom část "pravdy", takže několik knih a rozhovorů s experty z oboru umožní získat malou, ale závažnou informaci. Podcenit něco v elektrotechnice a jinde se nevyplácí. Doporučuji kleknout na nedočkavou, neznalou ruku, nebo ji přivázat k opasku monterek.
Proto smekám před panem Liškou, který stvořil učebnici matematiky, která umožňuje lépe se učit a chápat matematiku. Proto si odplivuji mocně, ze všech sil před autory odborných učebnic, ve kterých chybí spousta potřebných informací a pro toho, kdo není žákem školy, je problém pochopit, o čem se tam někdy píše. Žije-li člověk daleko od technické civilizace někde v Kančích horách, nezbývá mu než nakoupit spoustu knih, aby mohl chápat odborné texty z nějakého oboru. České odborné knihy píšou lidé, kteří mají vrozený odpor k psaní odborných knih, takže se snaží se napsat co nejméně informací, takže to našince přijde do peněz, aby se dověděl potřebnou informaci, pokud na činžovním stromě v horách nemá souseda třeba topenáře.
Vilém Chrást Podbabský rozlišoval tyto blby : blbý blb, normální blb, vzdělaný blb, blb k pohledání, blb na entou, blb de luxe a blb, lesní adjunkt Říha. Říha proto, že pálil za Vilémovou životní láskou, učitelkou základní školy.
Herec Kodet zvolal ve filmu Pelíšky do noční ulice :
"Proletáři všech zemí, jděte do prdele!"
A já napíšu něco, co není pro útlocitné, slušně vychované voliče akademika Drahoše :
"Vysokoškolští ignoranti a pakoni všech zemí, jděte, víte kam!"