pondělí 9. ledna 2017

Koupil jsem dobrou pokojovou anténu

Na účtu z elektroprodejny má název "Hama 44192 aktivní pokojová anténa". Kdysi jsem měl podobnou anténu a dařilo se mi zachytit i Prima Zoom a další málo známé stanice. Když se pokazila, kupoval jsem jiné antény, odlišné konstrukce. Na tyto jsem zachytil jenom 9 televizních stanic (čtyři ČT, Dvě Nova, dvě Prima a Barandov) a 8 rozhlasových stanic.

Na anténu Hama chytím 42 TV stanic a 11 rozhlas. stanic! Tato anténa má dvě rovná "tykadla", pak síť v kovovém, čtvercovém, zaobleném rámu a další součást před sítí ve tvaru ležaté osmičky. Tykadla jsou odborně teleskopické antény, síť je tzv. reflektor a osmička je dipól.

Když jsem poprve zapnul anténu a zapnul automatické ladění (vyhledávání) stanic pomocí dálkového ovladače, opět se našlo jenom 9 TV stanic a 8 rozhlas. stanic! Takže jsem zkusil opatrně udělat z ležaté osmičky stojatou osmičku. Odborně : natočil jsem dipól o 90°, kvůli polarizaci signálu. Existuje totiž vertikální, nebo horizontální polarizace TV signálu. A automatické ladění našlo 42 TV stanic a 11 rozhlas. stanic! Tak mě to vzalo, že jsem to chtěl odležet. Ale žena se domnívala, že to není zase tak veliký úspěch, abych se z toho zotavoval povalováním v posteli.

Na krabici jsou nápisy : Hama antenne,DVB-T pokojová anténa aktivní, 40 dB, digital DVB-T, UKW VHF/UHF, nad čárkovým kódem číslo 99044192, 12V 500mA, 75 Ohm, max. 40 dB, 30 - 950 MHz.

Je to, jak už to bývá, německá anténa vyrobená v Číně. Na krabici je i fotografie této antény - se "stojatou osmičkou". Anténu mám namířenou zhruba severovýchodním směrem. Tedy ne na Liberec.