čtvrtek 14. listopadu 2019

Labyrint pohybu

Letos na podzim se mi vrátila chuť číst. Začal jsem Toulkami českou minulostí, a to o době Františka Josefa 1., který se pochopitelně postaral o dlouholeté zápisy do české historie. Poté jsem znovu přečetl životopis Henriho Cézanna a životopis Pelého. Pelé tento životopis napsal spolu s nějakým novinářem nebo spisovatelem. Pak jsem si udělal radost s nádhernými knihami dvou vtipných Britů, Jamese Herriota a Geralda Durrella. A musím dodat : nejen vtipných, ale také světově proslulých osobností, které udělaly hodně pro zvířata.

A nakonec jsem narazil na něco mimořádného : Labyrint pohybu, knihu, kterou společně realizovali Prof. PaedDr. Pavel Kovář, Ph.D. a PhDr. Renata Červenková. Kniha je pojatá formou rozhovorů a Pavel Kolář hovoří o slavných osobnostech české fyzioterapie a rehabilitace a také o své práci. Prof. Kolář není jenom známým odborníkem v léčbě špičkových sportovců, ale také odborník na léčbu dětí různého věku s různými velmi závažnými problémy. To se musí číst. To jsou tak ohromující informace, nedokážu to přijatelně ani naznačit. Doporučuji tuto knihu každému, kdo se dokáže prokousat odbornými termíny a nerezignuje! Budete žasnout, co všechno se dá vyčíst z pohybu dětí i dospělých a co se dá léčit metodami fyzioterapie.

Knihu možná mohou mít v naší městské knihovně.
,