pondělí 8. prosince 2014

Novinky.cz

Z psychiatrie Kroměříž utekl nebezpečný pacient. Nebylo by vhodné, aby se vedení obce více zajímalo o to, jak je zajištěno u nás oddělení nebezpečných pacientů? Sice kdekdo ví, že tyto nemocnice tvrdí, že není možné zabránit v takových zařízeních útěku pacientů, ale mohla by léčebna umožnit vhodným zástupcům obce a státní policie, aby se seznámili se systémem opatření proti útěkům v naší léčebně? Také se systémem okamžitého varování občanů Kosmonos, který tu už měl být dávno, se musí přestat otálet. Měl jsem už v životě mnoho příležitostí poznat natvrdlost vedoucích pracovníků, a to i s vysokoškolským vzděláním, kteří podceňovali hlášení rizik jen proto, že se nic předtím nestalo. Jednou se stalo a ošklivě a mně se ježila srst na zádech, když jsem pochopil, že kolem mne se nenápadně uzavírá kruh, protože člověk stojící ve firemní hierarchii nejníže, kterým jsem byl já, bude tím, který to odskáče, přestože jsem mnohokrát upozorňoval na nebezpečí. Bohužel těm některým duševně nedovyvinutým, nezkušeným, ale postavení chtivým a jiným, naopak znalým, lhostejným, cynickým dacanům jsem to nedával písemně. Protože by to vypadalo prý trapně strašit něčím, co se nikdy předtím nestalo. Oběť těžkého úrazu to náhodou přežila, takže potom vznikly konečně solidní bezpečnostní předpisy a vedoucí se báli i toho, když to jenom trochu připomínalo riziko úrazu a klepali se strachy, zda to budu hlásit a zapisovat přesně podle předpisu.