sobota 20. prosince 2014

Zajímavý projekt

Na webových stránkách naší základní školy se objevily informace o zajímavém projektu. Týkají se zvýšení technických znalostí a zájmu o techniku pomocí projektu Středočeského kraje pro střední a některé základní školy "Cestou přírodovědných a technických oborů ...". Jak známo, firmy nejsou dnes spokojeny s připraveností absolventů učňovských a středních technických škol pro práci ve firmách.

Kdysi jsem usoudil - po absolvování strojní průmyslovky s vyznamenáním, že vlastně nic neumím a že bych se konstrukčním kancelářím měl zdaleka vyhnout, což jsem také učinil, obzvláště potom, když jsem při práci na diplomové práci měl možnost se seznámit se znalostmi leteckých konstruktérů. Udělalo to na mne veliký dojem a mohu zde prohlásit, že jsem se - pocitově - výrazně zmenšil, a to jsem prospěchově býval první až třetí ve třídě. Proto jsem zamířil na dezignerskou školu, kde nás bohužel nechali sobě na pospas v duchu hesla "Pomoz si sám". Po absolvování s vyznamenáním a po vojně jsem zamířil k lopatě. Díky tomu jsem poznal také manuální práci za každého počasí a dospěl k názoru, že je to tvrdé dobrodružství za pár korun, které někteří dokážou provozovat celý život, pokud se nezmrzačí, nebo pokud to nevydrží jejich zdraví. A navíc je to také dobré proti obezitě.