neděle 14. února 2016

Vodozádržné omítky?

Podle vyhledávače Seznamu.cz jsem první občan naší republiky a vlastně také první pozemšťan, který položil takovou otázku vyhledávacímu systému Seznamu.cz. Takže jsem prokazatelně první v něčem na světě. Neobávejte se, zůstanu i nadále tím skromným, starým, dobrým Bizonem. I když jako nositel celosvětového prvenství budu nucen dbát více na svůj zevnějšek. Hned zítra navštívím nehtové studio a kosmetickou poradnu. Mediálního poradce pro moje vystupování v rozhlase a televizi navštívím v úterý. Podle mého neomaleného psa jsem prý starý blbec, takže budu prý velmi rychle pozván do televize. Protože v televizi se prý s blbci v poslední době netrhnou dveře.

Pokud jde o vodozádržné omítky, skutečně tyto omítky alespoň oficiálně na trhu neexistují, i když na ně můžeme narazit. Vodoodpudivostí omítky se chlubí každá firma, která ji má v sortimentu. Vodozádržností se nechlubí nikdo. A to je chyba! Vodozádržná omítka se pozná podle odlupování omítky brzy po zhotovení omítky, podle mechů, rostlin a někdy i stromečků statečně vyrůstajících z fasády. Takže nová fasáda dostává brzy takový půvabný, vpravdě poetický ráz, takovou tu omšelou eleganci. Nebyl by to ani můj pes, aby k tomu bez vyzvání neřekl svůj názor. Podle něj jsou ještě další možné příčiny takové omšelé elegance. Psi prý nevidí svět tak jednoduše jako nějací nedostatečně kvalifikovaní krmiči psů. Rvačka, která pak kvůli tomu mezi námi vypukla, bohužel skončila nerozhodně. Takže večer má sprateček piškotovou dietu.