úterý 14. června 2016

Další havárie na Hradišťské ulici

Jako obvykle v úseku od stadionu po Hypšovo náměstí. Prý malý valníček vezl tvárnice z porobetonu a spadly mu (část) na silnici. Do toho asi prý vlítla škodovka a prý tam stála ještě jedna škodovka, která měla poškozený blatník. Dopravní policie přijela jako obvykle prý dlouho po havarii. Nešlo by přemluvit plukovníka Šlachtu, aby si vzal na starost vedení dopravní policie?

Byl jsem se tam podívat a dověděl jsem se, že je to prý následek vyježděné doliny v zatáčce s křižovatkou Hakenovy ulice s Hradišťskou ulicí, tedy v blízkosti hřbitova. Valník si tam prý poskočil a tvárnice také. Občas tudy chodím se svou kapesní dogou a mívám dojem, že tam jezdí přetížené kamiony, ve kterých se, jak je možné zaslechnout, něco po průjezdu křižovatkou ve skříních kácí, padá. Zatím to ještě nikdy nepropadlo boční stěnou na silnici, nebo chodník. Až to vypadne třeba na mne a zabije mě to, zažaluji je za to a budu po nich žádat náhrobní pomník za 10 milionů a omluvu v Kosmonoském zpravodaji každý měsíc po celý rok.

Psát o přetížených náklaďácích je totéž jako nosit sovy na Babu. Když vidíte tatru, která se plazí od stadionu do kopce s nákladem asfaltové drtě a zoufale řve, pociťujete nutkání jít ji na pomoc a tlačit vzadu za vozem. Měli bychom si pomáhat!

V křižovatce je důležitá kanalizační vpusť s litinovým poklopem a právě tam klesá okolní vozovka, právě tam začíná být vozidlům do skoku. Propadlina je v té části vozovky, která je nejmladší, vozovka vznikla v době, kdy se budovala tlaková kanalizace od čerpací stanice odpadní vody (u stadionu) nahoru k rohu hřbitova a pak do Tesařské ulice. Jsem svědkem toho, že se konaly zkoušky zhutnění podkladu vrchní vrstvy vozovky a kamerami se kontrolovaly úseky nové beztlakové kanalizace vedoucí do Čerpací stanice kosmonosko-chudopleské družby. S Chudoplesy, Bradlecem a Horními Stakorami na věčné časy a nikdy jinak! Za mír, za kapitalismus!

Vědecká rada severních Kosmonos navrhuje, protože situace s přetíženými tatrami se nezmění, oblast křižovatky vybagrovat do hloubky osm metrů až na čedičovou skálu a celou dotčenou oblast vyplnit armovaným superbetonem, jaký se používá v Dubaji do základů stovky metrů vysokých mrakodrapů (věží). Pro jistotu je třeba navíc tuto desku rozšířit do všech stran u křižovatky o deset metrů kvůli roznesení tlakových sil a namáhání od vibrací vznikajících od špatně vyvážených, či jinak šišatých kol. Bude-li třeba, bude nutno provést ve veřejném zájmu zábor částí pozemků majitelů parcel u silnice.

Tolik tedy co nejstručněji k havárii na Hradišťské. Pro podrobné informace se obraťte na lampárnu na hlavním nádraží v Ml. Boleslavi, tam Vás budou rádi a na rozdíl od Rautu Kosmonosy detailně informovat.