pondělí 6. února 2017

Princ a tasemnice. Těžká ztráta pro kosmonoské slovesné umění

Pohádka Viléma Chrásta Podbabského navždy ztracena. Jediným rukopisem pohádky potomek V. Ch. Podbabského zatopil v kamnech. Nikdo nyní nezná celé znění této avantgardní pohádky! Rval bych si vlasy, kdybych měl jistotu, že mi zase nějaké narostou! Bylo mi umožněno nahlédnout jenom na začátek pohádky nesoucí název Princ a tasemnice.

Pamatuji si jenom malou část : Princ jede v noci hlubokým lesem a má stále pocit, že někde blízko někdo hovoří. Nakonec nevydrží a zeptá se : "Promiňte, že ruším, ale kdo jste?" "No přece já." "A kde jste?" "Tady, s vámi, jako již dlouho předtím. Jsem s vámi moc ráda a je mi s vámi dobře." "Můžete mi říct, jak se jmenujete?" "Jsem vaše tasemnice, nemohu již bez vás žít."

Postupem doby se i princ zamiloval a byla velká svatba. Byly sice při tom problémy technického rázu, např. s výměnou prstenů, s viditelnou přítomností nevěsty, atd. Všechno ale bylo zapomenuto, když po prohlášení prince a jeho tasemnice za manžele, kde se vzala, tu se vzala, objevila se po boku prince překrásná princezna, kterou princ sňatkem osvobodil od dávného prokletí. A všichni jedli, pili, hodovali, jenom princovi rodiče měli ustarané obličeje. Trápili se přemýšlením o tom, co se vlastně novomanželům narodí. Zda to budou děti, nebo ...

A víc už si nepamatuji.