pátek 11. prosince 2015

Tuřín, vodnice, kvaka, kvaček, kvačka

V Kauflandu se objevil anglický tuřín. Tuřínu blízká je vodnice, jinak také nazývaná kvaka, kvaček, nebo kvačka. Kdysi se u nás vodnice běžně pěstovala. Tuřín asi také, ale nenarazil jsem na něj.

Anglický tuřín je tvrdý, mírně nažloutlý chasník, podobný řepě (bílé), nadzemní část bulvy jukající na svět z půdy je různě zbarvená. Tuřín z Kauflandu má světle žluté "maso". Tuřín zbavíme tvrdosti vařením. Podařilo se mi to za 13 minut, protože jsem tuřín rozkrájel na malé kousky, jako se to dělá u brambor. Pak jsem udělal smažená vejce na "cebuli" a do těch jsem tuřínové kousky vmíchal. Osolil jsem, ochutil práškovým česnekem a tymiánem z pytlíku a s důvěrou v prozřetelnost boží zkrámoval. Pardon, omluvte trapnou chybu. Správně mělo být : zkonzumoval.

Můj další, nekompromisně vědecký výzkum možností tuřínu bude pokračovat pokusem o tuřín v trojobalu. Pochopitelně předtím tvrdý anglosaský tuřín nakrájím na plátky, které uvařím ve vodě. Zde bude zase nutné hlídat dobu vaření, aby měl tuřín tu správnou "obalovací tuhost". O výsledcích pokusu pak podám přísně vědeckou zprávu, ve které pro množství cizích slov a odborných výrazů "nebude kam šlápnout".