čtvrtek 21. dubna 2016

Pane Dýčko!

Základní chyba jakýchkoliv tréninků u nás je v tom, že se u nás začíná trénink techniky bez základního stupně. Základním stupněm je - trénink na trenažérech, tedy na odrazových stěnách. Po zvládnutí tréninku na trenažérech je pak možné trénovat jakákoliv cvičení z internetu, nebo z odborných materiálů. Trenažérový trénink umožňuje získat potřebnou technickou kvalitu pro soudobý fotbal. Získat podobnou kvalitu "klasicky", tedy jak se to běžně u nás dělá, je téměř nemožné, nebo by to stálo spoustu času a pomocníků.

Trenažéry umožňují získat větší přesnost, umožňují získat kopací techniku vysoké úrovně, získat rychlejší nohy do soubojů, zlepší hlavičkování, starty na míč, zlepší zpracování míčů, pohotovost, kvalitu přihrávek. Odkryjí skrytý technický potenciál každého fotbalisty. Na trenažérech se dá trénovat to, co je potřebné pro dnešní fotbal.

Ještě bych chtěl poprosit, pane Dýčko, abyste mi již nepsal na web Naše Kosmonosy. Pošlu Vám adresu mé internetové pošty. V kosmonoských webech a blozích platí zásada, že se diskutuje jenom k tématům článků autorů.

A nyní něco o tom, jak je možné získat přehled ve hře. Přišel jsem na to kdysi v mládí, když jsem hrával s hochy z osmiletky, i když mi bylo už přes dvacet a široko daleko nebyli dospěláci, se kterými bych si pro zábavu zakopal. S těmito hochy jsem nezávodil v běhu, v driblinku, ale hrál jsem v obraně a jenom přihrával a organizoval hru volbou přihrávek na momentálně vhodné hráče. Odborně se tomu dnes říká "vidět hřiště". Pak jsem uviděl v televizi Franze Beckenbauera, který to předváděl na tehdejší nejvyšší úrovni.

Pokud jde o Vašeho synka, moc by mu asi prospělo, kdyby si to v trénincích vyzkoušel i v jeho věku. Tedy pokud by hrál v záloze, bránil, odebíral míče a pak neútočil, nedribloval, nezakončoval, jenom přihrával a nabízel se pro přihrávku, zapojoval do kombinace.

A přeji příjemný večer, pane Dýčko.