pondělí 24. dubna 2017

Jablonec - Příbram 2:4

Večer jsem se díval na fotbalové zpravodajství a předtím na utkání Jablonce s Příbramí. Příbram mě překvapila hrou. Hlavně hrou T. Pilíka, který se hodně zlepšil. Tak kvalitně hrát ve středu pole jsem v poslední době neviděl nikoho z 1. ligy. Dal gól a výborně nahrával a kopal rohy. Rezek nahrál na gól Pilíkovi a sám dal dva góly. Rezek vypálil úžasnou, technicky náročnou pecku z voleje - krásný gól. Pokud si vzpomínám, tak Rezek dříve tak kvalitně nestřílel. Zajímalo by mě, kdo v Příbrami přivodil takový zvrat v technické přípravě. Vím, že v Příbrami žijí prý starší fotbalisté, kteří uměli v mládí kopat do balonu. Možná pomáhají s technikou. Pilík předvedl techniku takové úrovně, jaká by měla být samozřejmostí v 1. lize. Také jablonecký Trávník ukázal, co umí - hlavně přihrávky. Trávník je důležitý hráč reprezentační Jedenadvacítky. Hrával za Slovácko, kde si rozuměl s Doškem. Pak přišel do Jablonce a zhoršil se. Nyní je zase dosti dobrý. U nás je "dobrým" zvykem koupit hráče a pak po něm chtít, aby hrál něco, co nikdy předtím neuměl, nebo co mu vůbec nesedí. To je také případ S. Tecla, útočníka Sparty Kadlece a některých dalších. Univerzální hráči jsou pořád vzácné zboží. Univerzál musí být na hru na různých postech připravován těmi, co to umějí. Koupit drahého hráče a pak po něm chtít, aby hrál něco, co neumí - není neobvyklé. Není také neobvyklé, že mu v oddíle nikdo nepomůže. To by musel napřed někdo naučit trenéra jak předělat hráče, aby ty prachy za nákup "hvězdy" nepřišly vniveč. Ale - bohužel - chudákovi trenérovi také nikdo nepomůže. A i kdyby někdo chtěl poradit trenérovi, tak by takovému Poraděnkovi musel někdo poradit, jak se radí trenérům. Nezlobte se, ale dál už nemohu pokračovat, nebo mi to urve srdce, nebo to odležím.

Proč já se nedal raději na vědu. Už ve 3. třídě základní školy mi říkal po dobře míněném pohlavku pan řídící, že by ze mne mohl být špičkový jadrný fyzik - Nikolaj Vasiljevič Ajnštajnov!