sobota 28. dubna 2012

Kosmonosy, dnes odpoledne

Kolem 15. hod. projela přes Kosmonosy kolona asi 100 motocyklů. Větší část měla v nepořádku tlumiče hluku. Někteří snad tlumiče nemají, v těch výfuk. rourách snad mají něco jiného. Takže, p. starosto, co děláte v tomto směru? To snad bude toto pokračovat a nebude se s tím nic dělat? Tak jako za Dlouhého nebo Procházkové? Od jara do podzimu budou zde řvát motorky jen proto, že mají občané pech na starosty? Některé motorky jsou slyšet asi tak daleko jako houkačky sanit.

Takže : Protože si nevíte rady, poradím vám. Na Boleslavsku působí několik poslanců a senátorů. Vy a další starostové, pokud jste slušní a schopní lidé, je přímo donutíte ke změnám v dopravních předpisech, či zákonech. Zasahovat proti hlučným mamlasům, a to i v autech, musí nejen státní policie, ale i městské policie. Musí být stanoveny tvrdé pokuty za záměrné působení hluku, tzn. od 5 000 Kč nahoru. Bez tvrdých pokut se to nevyřeší!  Dnes v předpisech je jenom něco v tom duchu, že se nemá působit zbytečný hluk. To musel stvořit, takovou hovadinu, jenom génius s plzeňským právním vzděláním. Hluk se musí měřit policisty a strážníky přímo u silnic, nikoliv ve zkušebnách. To by tam každý motorkář přijel už s opravenými výfuky. Při měření musí být motor ve vysokých otáčkách. Některým dobrákům ty mašiny v malých otáčkách tak neřvou, jako když to beztrestně propálí přes Kosmonosy a ještě přitom vyrábějí pomocí plyn. rukojeti různé zvukové efekty pro stejně postižené. Jen tak mimochodem : Přes Kosmonosy projede za den přes 2 000 vozidel. To občanům bohatě stačí, i když všechna tato vozidla budou mít v pořádku výfuky. Nevím, jak vy, p. starosto, ale většina občanů se bez neandrtálců na motorkách obejde. K měření hluku se musí používat jednoduchá, kvalitní zařízení pro práci v terénu. Pokud tato zařízení neexistují, je třeba, aby je stát nechal vyvinout, a to s požadavkem na malou cenu, což se dá uskutečnit bez problémů v každé zemi, s výjimkou naší země. Kdysi každý motofrajer musel ukazovat světu, jak kašle na policii a předpisy a jezdil bez poznávací značky. To bylo praktikováno do té doby,  než byly stanoveny vysoké pokuty. Pak frajírci velmi rychle pochopili, že platit (domnívám se) 10 000 za pitomou frajeřinu třeba několikrát za rok, znamená dát o sobě najevo, že nejsou frajeři, ale šašci pro smích veřejnosti.

Další problém : neměření rychlosti. Pokud se kdysi měřilo, jezdili dobráci většinou slušně. Dnes jezdí, jak se každému zlíbí. Pokud se někdo domnívá, že neměřit je ta nejlepší prevence, pak je ho v Kosmonosích škoda. Takový člověk má předpoklady dotáhnout to daleko v celostátní politice. V tomto městě jsou některé přechody velmi "šťastně" umístěny. Přecházet např. přechod u školy, ten bližší ku škole, je vždy malým dobrodružstvím.