čtvrtek 18. října 2012

Běháte pro zdraví nebo pro zábavu ...

Běháte pro zdraví nebo pro zábavu a myslíte si, že byste mohli být rychlejší? A ač se honíte, až Vám vylézají oči z důlků, stále máte stejné měřené časy? Použijte jednoduchou a vždy účinnou metodu, kterou mi ještě za časů Jana Roháče z Dubé poskytl běžecký dorostenec ze Škodovky. Běhejte do kopce! Do kopce sprintujte, z kopce zpět klusejte. Opakujte. Další najdete v literatuře. Běhával jsem do kopce asi tak 200 metrů. Kolikrát jsem opakoval, to si už nevzpomínám.

Když jsem pak zkoušel po nějaké době na fotbalovém stadioně výsledek - na rovině - na 100 metrů, byl jsem rychlejší než v 18 létech. A to mi bylo přes čtyřicet. Pelášil jsem tak, že jsem měl obavy, že se přizabiju. Řeknu-li to uhozeně, moje stabilita nestačila na ten nezvyklý fofr na rovině. Tento trénink jsem provozoval ale hlavně pro lepší časy na jeden kilometr a pět kilometrů. I tam jsem se pomocí běhu do kopce zlepšil.