středa 21. května 2014

Doktore Petříčku, přivádíte mě do rozpaků!

Kdysi dávno, bylo to asi v době Jakuba Mýdla z Pobětína, jsem studoval uměleckou průmyslovku, návrhářskou. Také jsme mezi jinými měli i předmět Dějiny architektury. Téměř všechno jsem úspěšně zapomněl a díky tomu jsem nucen hledat pojmy z Vašich řádků v encyklopedii. Naposled např. "frontony". Váš přístup je zodpovědný přístup odborníka, zatímco já se občas bavím něčím, o čem trochu něco vím. Proto se vyhýbám setkání s Vámi, protože bych na stará kolena a s mizernou pamětí musel studovat, abych byl aspoň trochu schopen držet s Vámi krok. Také, jak jsem už dříve napsal, jsem slíbil své tchýni a manželce, že neprozradím svou identitu.

Nicméně v souvislosti se zámeckým "statkem" si dovolím zveřejnit svůj nápad na řešení vykáceného prostranství před statkem. Pokud by někdy statek byl zveleben, vzniklo by před ním prostředí volající po nostalgickém sochařském pojetí infikovaném do určité míry "drzostí" ne nepodobnou nápadům známého kontroverzního sochaře Davida Černého. Toho, který je autorem toho proslulého dvoupodlažního autobusu, který v Londýně cvičil, dělal kliky.

Sochy před statkem by byly jenom bílé, nebo jenom s tmavou patinou, stejnou u všech soch. Procházely by se tu dámy se slunečníky, z 19. století, a z bryčky by vysedal hrabě Černín z Chudenic. Bryčka by nebyla tažena, ale tlačena s pomocí oje umístěné za vozem. Tlačilo by šestispřeží jihoamerických lam.

Děkuji za pozornost. Tento nápad je zdarma.Otázku, kde bude sedět kočí a jak to bude řídit, ponechávám budoucnosti, referendu kosmonoských občanů vhodně spojenému s nějakými volbami.

P.S. Právě mi napadlo : jak by se asi daly zastavit tlačné lamy, pokud by se splašily? Doktore, internet zase nezklamal. Zadal jsem vyhledávači adresu splašené lamy a objevila se spousta informací o splašených lamách.