pátek 5. května 2017

Náš výborný kreslíř komiksů

Několikrát jsem si chtěl koupit nějaký kvalitně udělaný komiks. Nekoupil jsem ani jeden. Nelíbily se mi ty, které byly v prodejně. A teď - nedávno - jsem v TV narazil na nějaké naší stanici na pořad s mladým českým autorem komiksů. Zapnul jsem televizor dost pozdě, takže nevím, kdo byl ten mistr, jak se jmenoval a jak se pořad s ním jmenoval. V pořadu byla spousta ukázek jeho prací a já jsem jenom zíral na ukázky jeho tvůrčích nápadů, na jeho různá pojetí při zpracovávání námětů z různých dob, z různých oblastí. Ty jeho komiksy bych nazval umělecké komiksy. Nejen kreslířská kvalita, ale také zajímavá barevná řešení podle různých námětů.

Autor vypadal jako mladý sportovec - atlet, upravený, s krátkým, neprovokativním střihem vlasů. Kdybych jej potkal na ulici, vůbec by mi nenapadlo, že je to výtvarník posedlý svou prací, autor nádherných komiksů.