čtvrtek 3. května 2012

Finále poháru : Sparta - Olomouc

Výkon Sparty zoufale špatný. Trenéra Hřebíka jsem považoval dříve za superpedanta, který sleduje spoustu detailů a pak volí postupy na odstranění nedostatků a trvá na odstranění nedostatků. Bohužel, ani on, ani další trenéři Sparty (Hašek a Jílek) nevidí největší nedostatek hráčů Sparty, a tím je mizerná technika hráčů. Mně ti hráči připadají, jakoby půl roku na tréninku neviděli balon! Kdysi dávno jsem bez tréninku nastoupil v utkání odborářské ligy. Dva roky jsem si předtím nekopl do balonu. Neměl jsem potřebnou kondici. Zato soupeř hýřil iniciativou a chutí běhat. Pociťoval jsem bezmoc a vztek, vždy jsem si zakládal na přesných přihrávkách, ty se mi ale vůbec nedařily a soupeř přitom hrál s dobrými obránci, kteří zahušťovali prostor tak , že nejen já, ale i moji spoluhráči  jsme si nemohli pořádně přihrát. Na to jsem si vzpomněl, když jsem viděl ty zoufalé pokusy hráčů Sparty. Já jsem tehdy věděl, jak se mohu dostat rychle do formy. Já, fotbalová nula. Na hráčích Sparty vidím už delší dobu stále stejné nedostatky. Z toho se dá usoudit, že ani hráči, ani trenéři nevědí, jak se v tomto směru zlepšit. Také je možné vysvětlení, že trenéři větší důraz kladou na taktiku a trénink techniky podceňují. Zaráží mě u našich potetovaných, přehnaně placených profesionálů, že se velká část z nich nesnaží po technické stránce zlepšit a že jsou se svou, z evropského hlediska podprůměrnou technikou spokojeni. Odtrénovat jen to, co trenéři naplánovali, je málo. Pavel Nedvěd obvykle trénoval víc, než spoluhráči. Po tréninku si sám přidával podle svého uvážení. Jaromír Jágr to v hokeji dělá dodnes, i ve Philadelphii.