čtvrtek 11. dubna 2013

Radostnou zprávu ...

Radostnou zprávu pro občany Kosmonos obsahuje sdělení diskutéra Karla na webu Davida Odnohy. Zavezl poprve svůj odpad autem do sběrného dvora Boleslav-Sever, nikdo ho tam neztloukl, neokradl, naopak byl velmi spokojen. Také já jsem se těšil, jak se podělím se čtenáři Rautu o mé (jistě) radostné dojmy z mé první cesty s trakařem se dvěma metráky odpadků do Boleslavi. Bohužel, pro poruchu GPS navigace na mém odlehčeném trakaři (z uhlíkových kompozitů)  jsem musel první cestu odložit.

Mrzí mě, že další majitelé koleček, trakařů a kárek v Kosmonosech a Stakorách neprojevují uvědomělé nadšení, které by bylo podobné gejzírům nadšení severokorejských pracujících z doby, kdy se dověděli, kdo je povede po smrti Kim Čong Ila. Nebudu zde doslovně uvádět, kam mě poslali, když jsem jim sdělil, jak se těším na mou první cestu do Boleslavi. Nepublikovatelnost jejich názorů v češtině mě nutí použít slovník prostých, drsných,ale srdečných domorodců z Taiwaku-Suanawaku. Cituji :

"Bumomo, sirmi, xixa fhome nhonoa krebisx, sakra jindu brabra, ať se jdou blim blim dakha!"
Pozorní čtenáři si jistě všimli českých slov v textu : sakra a ať se jdou. To byla jediná slušná slova v reakci na mé nadšení z nového sběrného dvora. Inu, jak s oblibou říkala babička : "Není na světě člověk ten, který by se zalíbil lidem všem."

A nebyl by to můj sečtělý a vzdělaný baskervill Frankie, aby nepřišel s aktualizací babiččina výroku : "Není na světě sběrný dvůr ten, který by se zalíbil lidem všem." A jak kdysi napsal pochmurně do svého Deníku hospodáře Vilém Chrást Podbabský : "Každý má v sobě černou skládku, nechci znát tvé budoucí pokuty splátku, lesní adjunkte Řího!" Lesní adjunkt Říha mu pálil za milou.

Je 23.01 hod. a z lesa na Babě (tak jako každé jaro) se ozývá volání vědmy : "Hynku, Viléme, Jarmilo, Ku-lišáku, Františku, Bizone, ptejte se pampelišek a větru v korunách stromů, kam chodí srny ke zpovědi."