čtvrtek 15. srpna 2013

Fotbal vede k alkoholu a hazardu

Předpoklad, že sport je spolehlivou ochranou před pitím, drogami a hazardem, vyvrací nová studie odborníků na závislosti K. Nešpora a L.Csémyho. Může tomu být dokonce i naopak. Některé sporty zvyšují riziko zneužívání alkoholu. V čele s převahou kraluje fotbal!

Převzato z teletextu ČT. To ví téměř každý, kdo hrál fotbal, jen se o tom nemluví. Hrát a trénovat fotbal má pro většinu hráčů s ohledem na další život velmi malý význam. Vhodnější pro ty trpělivé jsou kroužky modelářské, dále ty, co rozvíjejí matematické znalosti, znalosti jazyků. Kroužky zaměřené na rozvoj uměleckých vloh. Sport se musí také dělat, ale nesmí to být jediný koníček. Lituji, že v mládí jsem neměl možnost hrát tenis.

Fotbal je mou vášní dodnes. Díky němu jsem se nenaučil mnoho dalších činností pro život daleko důležitějších. Kdysi jsem krátce dělal letecké modelářství. Bez instruktorů, bohužel. Ale i tak to mělo pro mne obrovský význam. Jak jsem mnohokrát poznal, každý dobrý lodní nebo letecký modelář byl mimořádně manuálně dovedný i v oborech, které se nevyučil.