pátek 25. října 2013

Jenom vrozená skromnost

Jenom vrozená skromnost mi již asi měsíc bránila pochlubit se úspěšně dokončeným výzkumem, který jsem bez jakýchkoliv grantů - na vlastní náklady - prováděl poslední tři roky. Předmětem mého zájmu byla vědeckými kruhy opomíjená oblast, která obzvláště v létě zaměstnává celou naši populaci. Ano, uhádli jste. Jde o likvidaci komárů a much zaťatou vlastní pěstí, a sice na vlastní hlavě. Při tomto výzkumu mě především zajímalo, zda se přitom zvyšují pocity štěstí experimentátora. Pánové Smoljak a Svěrák kdysi objevili zhudebněné přiznání pachatele trestného činu. Já, na rozdíl od nich, výsledek svého bádání zbásním a - promiňte mi ten těžkopádný výraz - zbaletním. I když budu zřejmě první na světě, kdo zbaletní badatelskou zprávu, mohu Vás ujistit, že i nadále zůstanu tím starým, dobrým, skromným, anonymním Bizonem ze širých pastvin severokosmonoských.

Pokud vedení školy a rada města dovolí, rád bych využil k premiéře prvního kosmonoského vědeckovýzkumného baletu nádvoří školy.

Citace na ukázku (ze závěru výzkumné zprávy) :
Jářku, nenalezne svědomitý vědec-amatér pražádného štěstí,
pobíjí-li mouchy v obličejových partiích zaťatou pěstí.