pondělí 24. srpna 2015

Nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem

Autorem této věty je prý Jan Werich. Skutečnost je ale mnohem složitější. Je možné také tvrdit, že pro blbce je nejhorší srážka se slušným a nebojácným člověkem, který se nenechá. Z vlastních zkušeností vím, že velmi nepříjemná je srážka s blbci ve vedoucích postaveních. Je nějakou módou některých blbců hřadovat na vedoucích postech. Blbec, který se dostane na vedoucí místo, se asi téměř vždy domnívá, že byl vybrán pro své mimořádné schopnosti. Alespoň tak jsem toho byl nejednou svědkem. V takových situacích jsme zoufale volali : "Jeden blbec vybral zodpovědně jiného blbce. Bohové, pičinča munča!"

A k tomu s chutí dodám na rozdíl od lidí, kteří citáty podobnými Werichovu dávají najevo, že oni patří mezi ty chytré, bystré : já se počítám také někdy mezi ty blbé. Jindy, občas, dá-li to pánbůh, se počítám mezi ty neblbé. A nevyskakuji si, když si představím ty odřeniny, které jsem způsobil těm, kteří byli chytřejší a se kterými jsem se pln přihlouplé sebejistoty srazil.

A zde použiji slova neznámého mistra českého jazyku : Byl jsem vedle, jak ta smrk.