úterý 8. března 2016

Nebezpečí v zatáčce u márnice trvá

Nedávno jsem tam viděl na silnici velkou kaluž dešťové vody. Protože se kaluž dotýká až obrubníku chodníku, hrozí chodcům "nához fasády" špinavou vodou nebo špinavou sněhovou břečkou, pokud tam projede tou správně velkou rychlostí bezohledný šofér. V případě, že tam zamrzne neodtékající kaluž v době, kdy nebylo třeba sypat solí, protože jinde jsou už silnice suché bez sněhu a vody, hrozí velké nebezpečí pro řidiče. Upozorňuji, že je to v zatáčce! Pokud tam od Bradlece vlítne divoch, který o tom neví, tak se možná zastaví až v horním plotě Hypšovy zahrady, pokud se nezbrzdí o auto v protisměru.

Doporučuji zkontrolovat podélné i příčné spády cesty a hlavně, zda není hrdlo odtokové trubky výše než asfaltový koberec v tom místě. Kdysi tomu tak bylo. Také je třeba se podívat na to, zda je odtok ze silnice v nejnižším místě zatáčky. Odtok nemá dostatečnou velikost otvoru, takže se snadno ucpává listím. Výtok z trubky vyvádí vodu do malého příkopu u chodníku, v příkopu bylo více listí než je vhodné pro takové řešení odvodu vody ze silnice. Příkop nemá podle mne velkou odváděcí schopnost, má malý objem, či prostor, či jak bych to nazval. Momentálně si nevzpomínám přesně, co se mi tehdy tam na tom příkopu nelíbilo.

Píšu o tom tak obsáhle, protože tento problém je už letitý a může být příčinou tragédie. Potřebuje to, aby se na to podíval stavební odborník, který navrhne fortelné řešení, kterým se konečně zamezí tvorbě kaluží v tomto místě. Já mohu o tom jenom napsat upozornění, protože jsem jenom bývalý lopaťák, který podal již před léty demisi kvůli náročnosti úkolů s lopatou spojených a tak jsem nesobecky uvolnil místo u lopaty mladším, dravějším a ambicioznějším.