úterý 12. srpna 2014

Můj sečtělý pes ...

Můj sečtělý pes Frankenstein mi dovolil přiblížit čtenářům jeho postřehy z chodníku podél Galatey. Vysoce např. hodnotí pokrok ve stavbě řadových domků nad Galateou. Architektonicky jde podle něj o pozdně postkolumbovský satelitismus s prvky neupřednostněného numerického porothermového pojizerského proporciálního pozitivizmu.

Také mě upozornil na dvojí symboliku severojižní orientace průčelí domků. Architektonická kancelář podle něj v jedné realizaci dokázala neotřele vyvolat u citlivého, poučeného diváka reminiscenci na válku Severu proti Jihu a také tím současně varovat před neřešením problematiky severní a jižní polokoule. Po tomto odborném komentáři jsem se 10 minut houpáním na větvi snažil vstřebat slyšené, pak jsme již bez zastávek pokračovali ve zdravotně kulturní vycházce.