úterý 19. července 2016

Deník Právo 18.7. 2016

Rozhovor redaktora s režisérem Dušanem Rapošem :

Co vám Karel Kryl při vašem setkávání objasnil?
"Říkal mi například, že by se člověk neměl zabývat malichernostmi. Zásadní poznání pro mě ale bylo, když mi řekl, že pokud mi někdo v životě ublíží, pak on je ten nešťastný a je třeba ho litovat. Dobrý a šťastný člověk vám neublíží. 

Je to velká pravda, na kterou jsem si mnohokrát v životě vzpomněl. V branži, ve které se pohybuji, se někdy dělají veliké podrazy a některé vás třeba tak říkajíc i zlomí."
(Dušan Rapoš je filmový režisér a skladatel, režíroval např. Fontánu pre Zuzanu. Napsal i operu, balet a hudbu k filmům. Původní profesí je totiž skladatel vážné hudby - má italskou školu.)

D. Rapoš začne natáčet nový film. Jmenuje se Muzzikanti (tak jak jsem to napsal). Děj se odehrává na moravsko-polsko-slovenském pomezí. Jak říká D. Rapoš : "Tedy na místě, kde se křižují nejen genetické informace, ale i hudební žánry a mentalita. Je to oblast, kde se nežije lehce a tvrdě se tam pracuje. Nyní se díky filmu dostanu ke spolupráci s velkým bardem - Jarkem Nohavicou. Ve filmu bude hrát sám sebe. Ve filmu zazní samozřejmě i jeho písně. Dostat se od Kryla k Nohavicovi je pro mne velká čest."