středa 12. září 2012

Dobře Odnohovi tak

Na www.nasekosmonosy.cz jsem si přečetl odpověď dr. Masarčíka na dopis p. Odnohy redakční radě Zpravodaje. Odnoha to má za to, že z vlastní vůle zasedá v městském zastupitelstvu s lidmi jako Masarčík a dalšími z redakč. rady, pokud jsou v zastupitelstvu. Otázka pro ty, kteří Masarčíkovu odpověď četli : Kde leží to město snů, o kterém se zmiňuje dr. Masarčík? Také bych chtěl v něm žít.

Dr. Masarčík si předělává skutečnost podle potřeb. Má vidění skutečnosti, jaké se nosilo za totality. Tehdy nezáleželo na skutečnosti, ale na upraveném obrazu reality podle potřeb vedoucích panáků. Tento způsob nazírání na svět se každodenně vtloukal lidem do hlavy. Dr. Masarčíkovi asi není pomoci. Bohužel, musím zde říci, že jsem narazil na spoustu vysokoškoláků, kteří nejsou schopni kriticky, kvalifikovaně a přesně uvažovat, pokud se nejedná o obor, který vystudovali. Pokud se nešťastnou náhodou připletou k něčemu, co nevystudovali a na co není potřeba vysokoškolské vzdělání, tak to odfláknou, podcení, nenastudují si v plném rozsahu problematiku a tropí parádní škody. Domnívají se totiž, že když mají vysokou školu, tak nějakou nevysokoškolskou problematiku zvládnou levou rukou. Tito lidé pak v situacích, kde je potřeba zkušeností a znalostí - i když ne vysokoškolských - pak střílejí nazdařbůh, od pasu tam, kde se musí třeba dlouho přemýšlet. Mám s nimi bohaté zkušenosti.

Musím však v zájmu přesnosti dodat, že takové "experty" naleznete v hojném počtu i mezi středoškoláky a vyučenými, pokud se stanou vedoucími tam, kde o tom, co řídí, nic neví.

Dr. Masarčík se zmínil o přátelích Davida Odnohy. Mýlí se, pokud počítá mezi ně i mne. Davida Odnohu jsem v životě viděl dvakrát, u voleb. Jednou jsem s ním tam hovořil. Zeptal jsem se ho, zda je p. Odnoha, protože je podobný Odnohovi z fotografie na tehdejším blogu Naše Kosmonosy. To je vše.

Na Odnohovi se mi líbí důraz na přesnost, fakta. Protože není lakýrník, nelakuje na růžovo. Na to máme v Kosmonosích osvědčené mistry.