čtvrtek 21. května 2015

Pomazánka s falešným uzeným tvarohem

Protože jsem delší dobu v obchodech neviděl uzený tvaroh, pokusil jsem se jej poněkud napodobit. Na pomazánku s urážkou uzeného tvarohu jsem použil dva odtučněné tvarohy (2 x 250 gramů), jeden kelímek smetany na šlehání (200 gramů), sůl, dvě větší cibule a sójovou omáčku na okořenění.

Do misky jsem nalil smetanu, přidal sůl a rozmíchal. Přidal jsem nakrájenou cibuli a opatrně nakapal sójovou omáčku. Znovu jsem zamíchal a přidal tvaroh. Po důkladném rozmíchání musí mít pomazánka velmi, velmi světlou hnědou, téměř bílou barvu a takovou přičmoudlou chuť - jakoby u misky do rána ležela otevřená konzerva s uzenými herinky.

Se solí a sójovou omáčkou se musí zacházet pochopitelně velmi opatrně.

Jednodušší pochoutka se dá připravit ze smetany, tvarohu a trochy soli a je to nejen málo pracné, ale i chutné. Zase dvě vaničky tvarohu, kelímek jakékoliv smetany a trocha soli.