úterý 12. června 2012

Ještě k tréninku fotbalu

Záznamové zařízení mého blogu mě občas informuje, že nějaký čtenář, či více čtenářů čtou opakovaně mé články o fotbale. Chtěl bych těmto sdělit, že také znám metodu, jak se naučit kopat přihrávky v takové kvalitě a přesnosti, o jaké se může naším ligovým hráčům a trenérům jenom zdát. K osvojení takové špičkové ( z evropského hlediska ) dovednosti je třeba nejdříve zvládnout trenažérový trénink, tedy trénink na odrazových stěnách při pohybu různými rychlostmi, především nejvyššími možnými rychlostmi. Výhodou mých postupů je to, že je umožněno každému dosáhnout mimořádně vysoké úrovně techniky bez ohledu na velikost talentu. Záleží jen na množství a druzích trenažérů a na čase tomuto tréninku věnovanému. Tento čas je o hodně kratší než při jiných postupech a moje postupy umožňují naučit se i to, co je jinak nemožné se naučit, nebo téměř nemožné. Odrazové stěny znám už 50 let, pro požadavky dnešního fotbalu jsem jenom zavedl postupy, které dříve nebyly potřebné, dříve stačila menší přesnost a menší rychlost práce s míčem a bylo při hře více času na zpracování míče.

Jinak jsem duševně normální, alespoň se domnívám. To pro ty, co si myslí, že narazili na cvoka. Jsem absolvent dezignerské školy, kde jsem musel, abych tu školu vůbec mohl vystudovat, projevit tvůrčí schopnosti, vynalézavost, schopnost myslet jinak, netradičně a efektivně. Vymyslet tento tréninkový systém je procházkou růžovým sadem ve srovnání s tím, jaké problémy řeší dnes architekti, projektanti, konstruktéři, dezigneři, nebo lidé z oblasti IT. Proto mě zaráží, že už dávno se nepoužívá tento jednoduchý tréninkový systém masově. Jak to, že královsky placení trenéři na to už dávno u nás nepřišli?

Pokud jde o metodu tréninku vysoce přesných přihrávek, zase je nutno použít trenažéry, tentokrát jiné než odrazové stěny. To, co se používá dnes k nácviku přesných přihrávek, nestačí. Zkuste své tvořivé schopnosti, zkuste vymyslet praktický, použitelný systém, který zlepší kdekoho. Nesmí to být metoda přihrávání bez pohybu, ve stoje.