V mém žebříčku důležitosti má v Kosmonosích první místo škola. Protože v Kosmonosích je hezkým zvykem nepřemýšlet nad názory druhých, těší mě pomyšlení, že z přemýšlení nad mou prioritou nebude skoro nikoho bolet hlava.
Doufám, že informace, jak učit matematiku jinak, aby nebyla postrachem nebohých žáků-chudáků, zapadne a nebude obtěžovat rodiče, pedagogy, či další, kteří by měli na to reagovat. Profesor didaktiky Milan Hejný z Pedagogické fakulty UK společně s dalšími spoluautory své pojetí výuky vtělil do učebnic matematiky pro první až pátý ročník zákl. škol. Nakladatelství Fraus.
Ve třídách, v nichž se učí podle koncepce prof. Hejného, prý patří matematika - jinak všeobecně nepopulární předmět - k těm nejoblíbenějším!
Z deníku Právo, středa 16. května 2012. Článek Matematické talenty rdousí školní výuka - nedostatek technicky vzdělaných odborníků na českém pracovním trhu má kořeny v nudné výuce matematiky.
V demokratických obecních médiích by se k tomu rozjela diskuse a povinně by se k tomu vyjádřili starosta, ředitel školy a pedagogové. A nepovinně, ale zato razantně rodiče, kteří by se vybavili k diskusi argumenty (pádnými) a informacemi ( v množství větším než obvyklém).