sobota 28. července 2018

Vinohrad jako startér lásky

Tej lásku chcu dát,
která má vinohrad.
S tou sa budem mět rádi.

(Část písně, kterou jsem slyšel na Šlágr TV.)

Když jsem o tom chvíli uvažoval, tak mi došlo, že tato milostná píseň s touhou po konkrétním majetku má něco do sebe. Mládenec je ochoten tvrdě makat desítky let ve vinohradě a za toto typicky jihomoravské potěšení se zamiluje do majitelky vinohradu. Tedy nikoliv že se pokusí zamilovat, nebo že je schopen se zamilovat, ale zamiluje se a tečka. Všimli jste si, že není stanovena výše věku majitelky vinohradu?

Uvědomíme-li si tyto skutečnosti, pak je nám jasné, že nejde o žádného gigola, ale o jihomoravského bohatýra s mimořádnou láskou k jihomoravské rodné hroudě. Nevím jak Vy, ale já jsem právě zamáčkl slzu na své tváři udřenou rukou internetového surfaře a jdu si koupit černý širák, abych jej mohl s velkou úctou smeknout.