pondělí 6. srpna 2012

Neodbytný sen

Tento sen jsem měl již několikrát : Jmenuji se Josef Novák a jsem prezidentem. Na tiskové konferenci s prezidentem nějaké cizí země jsem si vyzkoušel, kam až mohu jít. Všiml jsem si, že kolega prezident má zajímavý mobil a zapamatoval jsem si, do které kapsy si ho uložil. Seděl jsem po jeho pravici a on si mobil zasunul do pravé kapsy. Stopil jsem pero pro podepisování státních smluv, které leželo v pouzdře na stole a před kamerami jsem ho s blaženým úsměvem jakoby strčil do levé kapsy. Pod stolem jsem ho však vsunul do prezidentovy kapsy a vzal si jako zaslouženou kořist jeho mobil. Poněkud mě zarazilo, že kolega měl už v kapse moje kuličky skleněnky.

A vtom se vždycky probudím. Dodnes nevím, zdali mi ty skleněnky kolega s ostudou vrátí, nebo bude, jak je to u politiků zvykem, zatloukat. Jo a ještě něco. Vždycky se probudím dříve, než stačím poděkovat občanům mé země, kteří mi v neuvěřitelném množství stále vyjadřují svou důvěru. Nezlobte se, ale to už je, jak s oblibou říkám, "pod můj práh chápání."